Starszaki 4 – 6 lat

Zapisując dziecko na zajęcia, korzystacie Państwo ze wszystkich rodzajów poniższych zajęć, które są realizowane cyklicznie – w każdym tygodniu jeden z czterech bloków tematycznych.

ZAJĘCIA EDUKACYJNE  – mają na celu rozwój zdolności poznawczych, intelektualnych i interpersonalnych dziecka, które w trakcie organizowanych wypraw  odkrywanie tajników otaczającego świata, poznaje nowe miejsca i kultury, wykonuje proste eksperymenty chemiczne. Zajęcia edukacyjne poprzedzone zostaną warsztatami integracyjnymi, które są nie tylko doskonałym sposobem na poznanie i budowanie zaufania w grupie, ale również pozwalają na budowanie postawy otwartości, przyjaźni i współdziałania. Zajęcia te maja formę nauki przez zabawę oraz doświadczania otaczającego nas świata. Ich celem pośrednim jest kształtowanie u dzieci potrzeby odkrywania świata, rozwijanie wyobraźni i kreatywności i samodzielności. Są to zajęcia bez rodziców.

ZAJĘCIA PLASTYCZNO – ARTYSTYCZNE – mają na celu rozwój psychofizyczny dziecka oraz rozbudzenie jego zainteresowania sztuką przy jednoczesnym zachęcaniu do samodzielności i twórczości w działaniu.. Dzieci na zajęciach tworzą różnorodne prace plastyczne i rękodzieła z użyciem zróżnicowanych materiałów (gliny, farby, kredki, bibuła, papier, koraliki, drewno, cekin, itp.) oraz technik artystycznych (malowanie, wyklejanie, nawlekanie, kolorowanie, wycinanie, rzeźbienie budowanie, itp.). Idea warsztatów jest stworzenie dzieciom szansy na świetną zabawę, dzięki której odkrywają swoje możliwości, realizują pomysły, cieszą się tworzeniem rzeczy pięknych i niepowtarzalnych, ćwicząc przy tym motorykę małą i ucząc się koncentracji. Wykonywane prace pobudzą wyobraźnię i kreatywność dzieci, rozwiną ich sprawność manualną oraz koordynację wzrokowo – ruchową.

ZAJĘCIA MUZYCZNO – RYTMICZNE – wprowadzą dzieci w strefę zabaw muzycznych, rytmizujących i tańca. Podczas zajęć dzieci stopniowo poznają takie cechy dźwięku jak: tempo, dynamika, rytm oraz wysokość. Na zajęciach wzbogacony zostanie słownik słuchowy dziecka, rozwinięta wrażliwość muzyczna i umiejętność wyrażania siebie za pomocą ruchu własnego ciała. To zajęcia łączące w sobie rożne style taneczne, od tańca nowoczesnego, funky, hip hopu, po tańce integracyjne (Klanza) czy elementy improwizacji tanecznej. Na zajęciach oprócz wszelkich działań tanecznych (rozgrzewki, podstawy techniki tanecznej, ćwiczeń koordynacyjnych, zabaw ruchowych np. z wykorzystaniem chusty animacyjnej, poznawaniem układów itp.) będziemy rozwijać wyobraźnię, ilustrować muzykę ruchem, integrować się, a przede wszystkim dobrze się bawić.

ZAJĘCIA GIMNASTYCZNO – RUCHOWE – pozwalają na wszechstronny rozwój psychomotoryczny dzieci. Zajęcia opierają się na ćwiczeniach ogólnorozwojowych bazujących na podstawowych ćwiczeniach z zakresu gimnastyki z elementami gimnastyki korekcyjnej, z dużą ilością gier i zabaw ruchowych, torów przeszkód oraz ćwiczeń kształtujących koordynację ruchową. Dzieci ćwiczą na miękkich, bezpiecznych materacach i kształtkach piankowych. Zajęcia w grupach gimnastyczno-ruchowe są wspaniałym przygotowaniem do uprawiania każdej dyscypliny sportowej, a także receptą na wychowanie zdrowych i silnych dzieci. Ponadto podczas zabaw ruchowych wykorzystane zostaną elementy Metody Ruchu Rozwijającego bazującego na pracy W. SHERBORNE